TERRADETS: PARET DE LES BAGASSES

Aproximació: Aparquem el cotxe a la carretera que puja a Tremp a l'àrea de descans de les Bagasses o al costat del pont romà. Creuem el pont i pugem cap a la paret seguint uns cables. Un cop arribem a la via del tren la seguim cap a la nostra dreta. Passem per dins del túnel i la sortida d'aquest a la nostra dreta hi ha un caminet que ens hi permet pujar a sobre. Seguim la paret fins a situar-nos una mica a l'esquerra de la gran llastra. La via va pel diedre evident de la nostra esquerra. Menys de 10 minuts des del cotxe.

Vía Anglada-Guillamón
(J.M. Anglada i Guillamón; 9/1959)
Dificultat: V
Orientació: Sud
Material: Cintes exprés, moltes bagues per savines, 4 xapes recuperables i friends.
Observacions: Els primers llargs són una mica perdedors. Nosaltres hem optat per sortir per l'últim llarg de la Vidal-Farreny, és un llarg atlètic, molt llarg (60m) i no hi ha moltes xapes, però sí possibilitats de ponts de roca i friends.
Ràppel/Descens: A peu seguint un camí que va baixant cap a la dreta de la paret, passant trams equipats amb cadenes. S'arriba a una instal·lació de ràppel de 55 metres (hi ha una instal·lació per poder fer dos ràpels més curts). Llavors continuar caminant avall i cap a la dreta de la paret fins arribar a la carretera, a on baixem per una corda amb nusos.
Última informació: 27/09/2002

Aproximació: Aparquem el cotxe a la carretera que puja a Tremp a l'àrea de descans de les Bagasses o al costat del pont romà. Creuem el pont i pugem cap a la paret seguint uns cables. Un cop arribem a la via del tren la seguim cap a la nostra dreta. Passem per dins del túnel i la sortida d'aquest a la nostra dreta hi ha un caminet que ens hi permet pujar a sobre. Seguim la paret fins a situar-nos una mica a l'esquerra de la gran llastra. La via comença pel diedre evident de la nostra dreta. Pujar pel diedre fins el jardí i creuar-lo cap a la paret, cap a la zona més gastada de la paret que marca per on va la via.

Vía Mescalina
(F.Panyella i E.Camacho, 1984)
Dificultat: 7b (6a obligat)
Recorregut: 420m
Orientació: Sud
Material: 15cintes exprés (o 20 si es vol empalmar els llargs 2 i 3). Estrep útil per passar el pas de 7b. Cordinillo o tascó per posar en un espàrreg de parabolt.
Observacions: La via no està gens sobada, al contrari del que podria fer pensar la marca que es veu a la paret. Està totalment equipada amb parabolts i les reunions amb argolla per rapelar. Els llargs 2 i 3 és millor empalmar-los, tot i que això n'augmenta la dificultat (6b+). El 7a és de continuïtat. En el llarg d'entrada a la feixa cal pujar els peus per un abret sec. En el llarg 10 falta una xapa just al pas del sostre (hi ha l'espàrreg i la femella). El 7b és un pas de bloc.
Última informació: 11/11/2006

Aproximació: Aparquem el cotxe a la carretera que puja a Tremp a l'àrea de descans de les Bagasses o al costat del pont romà. Creuem el pont i pugem cap a la paret seguint uns cables. Un cop arribem a la via del tren la seguim cap a la nostra dreta. Passem per dins del túnel i la sortida d'aquest a la nostra dreta hi ha un caminet que ens hi permet pujar a sobre. Seguim la paret fins a situar-nos una mica a l'esquerra de la gran llastra. La via comença pel diedre evident de la nostra dreta. Pujar pel diedre fins el jardí i creuar-lo amb tendència a la dreta on trobem la R0 al costat d'un arbre.

Vía Vidal-Farreny
(J.Vidal iJ.E. Farreny; 1/1974)
Dificultat: 6a/Ae (V+ obligat)
Orientació: Sud
Material: Cintes exprés, joc de friends, 2 xapes recuperables, bagues i estreps.
Observacions: Clàssica de la paret una mica oblidada. Es va reequipar amb parabolts, però es van treure els que s'havien afegit de més. Actualment (4/2004) està semiequipada amb parabolts i pitons. La part per sobre la Feixa no es fa sovint, l'equipament hi és escàs i la via és poc definida. S'ha d'anar seguint l'esperó de la dreta de la gran canal de l'Anglada. A l'últim llarg vam muntar una reunió intermitja sobre dues xapes recuperables, és una mica cutre, però la corda arriba bé i no hi ha fregament.
Última informació: 04/2004

Aproximació: Aparquem el cotxe a la carretera que puja a Tremp a l'àrea de descans de les Bagasses o al costat del pont romà. Creuem el pont i pugem cap a la paret seguint uns cables. Un cop arribem a la via del tren la seguim cap a la nostra dreta. Passem per dins del túnel i la sortida d'aquest a la nostra dreta hi ha un caminet que ens hi permet pujar a sobre. Seguim la paret fins a situar-nos una mica a l'esquerra de la gran llastra. Menys de 10 minuts des del cotxe.

Vía CADE
( F. Abelló, E. Gil, E. Civís i E. Collins; 1963 )
Dificultat: V/Ae
Recorregut: 500 m
Orientació: Sud
Material: Cintes exprés, bagues i hem posat algun alien.
Observacions: Roca de bona qualitat, tot i que molt sobada en alguns trams. Ben equipada, tot i que després de la feixa, on els llargs són una mica més durs, l'equipament disminueix. Hi ha possibilitat d'escapar-se per la Falsa Feixa (des de la 5a reunió anar cap a la dreta) i per la Feixa.
Última informació: 23/09/2002

Aproximació: Aparquem el cotxe a la carretera que puja a Tremp a l'àrea de descans de les Bagasses o al costat del pont romà. Creuem el pont i pugem cap a la paret seguint uns cables. Un cop arribem a la via del tren la seguim cap a la nostra dreta. Passem per dins del túnel i la sortida d'aquest a la nostra dreta hi ha un caminet que ens hi permet pujar a sobre. Seguim la paret fins a situar-nos una mica a l'esquerra de la gran llastra i amb un buril a l'inici. Menys de 10 minuts des del cotxe.

Vía Supertramp
(M. Pedro, F. García; 1981)
Dificultat: V
Recorregut: 200 m
Orientació: Sud
Material: Cintes exprés i algun friend pel diedre de sortida.
Observacions: Roca de bona qualitat, però una mica sobada sobretot en el pas de V del primer llarg (es veu una línia blanca des de la carretera). Ben assegurada.
Última informació: 29/08/2004

Aproximació: Aparquem el cotxe a la carretera que puja a Tremp a l'àrea de descans de les Bagasses o al costat del pont romà. Creuem el pont i pugem cap a la paret seguint uns cables. Un cop arribem a la via del tren la seguim cap a la nostra dreta. Passem per dins del túnel i la sortida d'aquest a la nostra dreta hi ha un caminet que ens hi permet pujar a sobre. Seguim la paret fins a situar-nos la dreta de la gran llastra. Menys de 10 minuts des del cotxe.

Vía Tutti-Frutti
( D. Garín, F.Garcia, V. Viciana)
Dificultat: 6a
Recorregut: 225m
Temps: 2 hores
Orientació: Sud
Material: Cintes exprés, bagues, cordinos per un pont de roca i friends pel diedre de sortida de la Supertramp.
Observacions: El primer i segon llarg es poden empalmar, també el quart i el cinquè així com el setè i el vuitè.Tot equipat amb pàravolts. Via molt ràpida de fer.
Última informació: 26/09/2002

Aproximació: Aparquem el cotxe a la carretera que puja a Tremp a l'àrea de descans de les Bagasses o al costat del pont romà. Creuem el pont i pugem cap a la paret seguint uns cables. Un cop arribem a la via del tren la seguim cap a la nostra dreta. Passem per dins del túnel i la sortida d'aquest a la nostra dreta hi ha un caminet que ens hi permet pujar a sobre. La nostra via comença la part dreta de la paret, just sobre la via.

Vía Cha-cha-cha
(J.Besora, X.Besora i R.Castellví; 1982)
Dificultat: 6b
Recorregut: 210 m
Orientació: Sud
Material: Cintes exprés, i algunes bagues per savines. Friends pel diedre final.
Observacions: El segon llarg és el més obligat i fi de la via. Ja que el pas de 6b es fa perfectament d'A0.
Última informació: 3/11/2002

Aproximació: Aparquem el cotxe a la carretera que puja a Tremp a l'àrea de descans de les Bagasses o al costat del pont romà. Creuem el pont i pugem cap a la paret seguint uns cables. Un cop arribem a la via del tren la seguim cap a la nostra dreta. Passem per dins del túnel i la sortida continem cap al següent. Just al començament de la paret del següent túnel hi ha el peu de via: Z gravada a la roca i nom de la via en un cartellet blanc. Menys de 10 minuts des del cotxe.

Vía del Sergio
(M.Arcarons i A.García Picazo; 1980)
Dificultat: V+/A1 (6b)
Recorregut: 325m
Temps: 4hores
Orientació: Sud
Material: Cintes exprés, tascons, bagues, friends i 1 estrep (opcional)
Observacions: La via té dos ambients diferenciats, un primer fins a la Falsa Feixa caracteritzat per plaques i algunes fisures, i passada la Falsa Feixa ens trobem amb dièdres. Roca de poca qualitat en alguns tramps per sobre la Falsa Feixa.
Última informació: 08/12/2003

Vía Reina Puig
(G.Reina i J.Puig; 1973)
Dificultat: V+/A1
Recorregut: 500m
Temps: 7hores i 30 minuts (cordada de 3)
Orientació: Sud
Material: Cintes exprés, bagues, friends i estreps.
Observacions: Roca sobada en els passos clau. La via està equipada principalment en els passos més difícils, a la resta de trams ens haurem de buscar una mica la vida i anar d'autoprotecció.
Ràppel/Descens: A peu seguint un camí que va baixant cap a la dreta de la paret. S'arriba a un arbret ple de bagues i amb una instal·lació amb cadena al costat des d'on s'ha de fer un ràppel de 55 metres. Llavors continuar caminant avall i cap a la dreta de la paret fins arribar a la carretera, a on baixem per una corda amb nusos.
Última informació: 06/02/2003

Aproximació: Aparquem el cotxe a la carretera que puja a Tremp a l'àrea de descans de les Bagasses o al costat del pont romà. Creuem el pont i pugem cap a la paret seguint uns cables. Un cop arribem a la via del tren la seguim cap a la nostra dreta. Passem per dins del túnel i la sortida continem cap al següent. El voregem pocs metres i trobem la pintada amb el nom de la nostra via. Menys de 10 minuts des del cotxe.

Vía de l'Alba
(J. Clariana, Q. Polls, A. Bosch, A. Macau; 1981)
Dificultat: 6a+
Recorregut: 250m
Orientació: Sud
Material: Cintes exprés i algun friend o alien (groc) pel diedre de sortida.
Observacions: A l'entrada cal anar directament cap al buril a la dreta de la fisura, no als dos spits que es veuen més junts. Els dos primers llargs es poden empalmar sense problemes de fregament. Reequipada amb parabolts.
Última informació: 16/10/2005

Vía El Jardí dels Déus
( )
Dificultat: 7a (6a obligat)
Recorregut: 250 m
Orientació: Sud
Material: Cintes exprés, xapa recuperable, estreps.
Observacions: Roca de bona qualitat. Molt ben assegurada. El pas de 7a i de 6b+ es poden fer d'Ae.
Última informació: 28/09/2002

Aproximació: Aparquem el cotxe a la carretera que puja a Tremp a l'àrea de descans de les Bagasses o al costat del pont romà. Creuem el pont i pugem cap a la paret seguint uns cables. Un cop arribem a la via del tren la seguim cap a la nostra dreta. Passem per dins del túnel i la sortida continem cap al següent. El voregem i baixem una mica, la via comença a la vertical de la dreta del Dau. ATENCIÓ!!! Hi ha el nom de la via pintat a la roca però no és per allà, s'ha d'anar més a l'esquerra. Menys de 10 minuts des del cotxe.

Vía Merchely
(M. Arcarons, J. Parra i J.L. Fernández; 7/1977)
Dificultat: 7a (6a/A1)
Recorregut: 425m
Temps: 5-6hores
Orientació: Sud
Material: Cintes exprés, tascons, friends petits i mitjans, bagues i estreps.
Observacions: La via està reequipada, de totes maneres hi ha alguns pitons en mal estat (sobretot a la part superior). En el cinquè llarg hi ha una llastra a punt de caure. Atenció!! Al peu de paret hi ha el nom de la via pintat a la roca, però la via no va per allà, s'ha d'anar més a l'esquerra, a la vertical de la dreta del Dau. La part entre la Feixa i el cim no s'ha reequipat, aquest tram s'escala molt poques vegades i l'equipament és molt escàs.
Ràppel/Descens: Des de la Feixa seguir el corriol de baixada fins la carretera, a on baixem per una corda amb nusos.Si s'escala fins el cim s'ha de fer el mateix descens que per la Reina-Puig.
Última informació: 5/2004

Aproximació: Aparquem el cotxe a la carretera que puja a Tremp a l'àrea de descans de les Bagasses o al costat del pont romà. Creuem el pont i pugem cap a la paret seguint uns cables. Un cop arribem a la via del tren la seguim cap a la nostra dreta. Passem per dins del túnel i la sortida continem cap al següent. El voregem, baixant una mica, i pocs metres i trobem la nostra via. Menys de 10 minuts des del cotxe.

Vía Demasiado lejos para ir andando
(F.Suñol, F.Pariello i L.Alfonso; 1987)
Dificultat: 6b (6a obligat)
Recorregut: 200 m
Temps: 3 hores i 30 minuts
Orientació: Sud
Material: Cintes exprés i alguna baga.
Observacions: Equipada amb spits. Via molt guapa i ben assegurada. Els passos de 6b es poden fer amb l'ajuda d'alguna baga.
Última informació: 08/12/2002

Aproximació: Aparquem el cotxe a la carretera que puja a Tremp a l'àrea de descans de les Bagasses al costat del pont romà. Creuem el pont i pugem cap a la paret seguint uns cables. Un cop arribem a la via del tren la seguim cap a la nostra dreta. Passem per dins del túnel i la sortida continem cap al següent. El voregem, baixant una mica, i pocs metres i trobem la nostra via. Inscripció a peu de via. Menys de 10 minuts des del cotxe.

Vía Joan Freixenet
(L. Puertas, M. Navarro, M.A. Casals, i Jaume i Josep Masana; 6/1982)
Dificultat: 6b (6a obligat)
Recorregut: 210m
Material: Cintes exprés.
Observacions: Equipada amb espits.
Última informació: 04/2004

Aproximació: Aparquem el cotxe a la carretera que puja a Tremp a l'àrea de descans de les Bagasses o al costat del pont romà. Creuem el pont i pugem cap a la paret seguint uns cables. Un cop arribem a la via del tren la seguim cap a la nostra dreta. Passem per dins del túnel i la sortida continem cap al següent. El voregem, baixant una mica, i pocs metres i trobem la nostra via. Inscripció "Esperó V F" a peu de via. Menys de 10 minuts des del cotxe.

Esperó Vidal-Farreny-Albir
(J. Vidal, J. E. Farreny i E. Albir; 12/1975)
Dificultat: 6a (V+ obligat) fins la Falsa Feixa
Recorregut: 200m fins la Falsa Feixa (350 m en total).
Temps: 3 hores fins la Falsa Feixa
Orientació: Sud
Material: Cintes exprés, bagues, microfriends, friends petits i mitjans, i tascons.
Observacions: Via semiequipada amb parabolts i pitons, però on l'autoprotecció també és necessària. La roca és bona en general, però hi ha algun tram que es trenca. En el 7è llarg la roca està força polida. En el 1r i en el 5è llarg es creua amb la via "El engendro". La via continua fins la Feixa, però en aquest tram no s'ha reequipat. Hem fet el 1r llarg de sortida de la Falsa Feixa i només hem trobat un pitó. No hi havia cap reunió, només una sabina a punt de caure. Ho hem deixat aquí.
Ràppel/Descens: Seguir el cable d'acer de la Falsa Feixa fins al final. Seguir el caminet fins al final. Just a baix hi ha una desgrimpada d'un parell de metres que ens deixa al pont de la carretera vella. Si arribem fins la Feixa hem de seguir el corriol de baixada fins la carretera, a on baixem per una corda amb nusos.
Última informació: 12/2004

Jardí dels Déus Joan Freixenet Demasiado lejos para ir andando Jardí dels Déus Jardí dels Déus Via de l'Alba Via de l'Alba Via de l'Alba Cha-cha-cha Tutti Frutti Supertramp Reina Puig Esperó Vidal-Farreny-Albir Merchely Via del Sergio CADE Vidal-Farreny Vidal-Farreny Anglada-Guillamón