Xavi Teixidó

Oberturista i any: J. Marmolejo i F. Ullastre; 11/2006
Horari: 4h
Orientació: Sud
Material: Cintes exprés, bagues, joc de tascons i joc de friends (d’Aliens a Camalot #3, Camalot #4 opcional). Si fem la sortida directa caldran friends més grans.
Observacions: Semiequipada amb ponts de roca i algun pitó. Bona roca en general, tot i que hi ha algun tram de roca delicada. Llargs molt guapos, a destacar el 3r i el 4rt. Nosaltres hem fet la sortida light, sembla que la sortida directa és un llarg força exigent on calen friends grans.
Aproximació: Si no tenim un 4x4 haurem de deixar el cotxe a Rúbies. Si tenim vehicle tot terreny agafem una pista que trobem a mà esquerra uns 100 metres abans d’arribar a Rúbies, i la seguim fins al final. Des d’on deixem el cotxe ja s’intueix l’esperó per on va la via i la canal de la dreta per on hi accedim (canal de la Lloba). Des de l’aparcament sortim cap a la paret i de seguida pugem per una tartera a mà dreta (fites). Anem planejant i pujant una mica fins arribar a la Canal de la Lloba. Pugem per la canal on trobem rastres de pas, i a l’alçada d’un bloc en forma de llosa ens desviem a mà esquerra (fites) per accedir a la gran feixa que hi ha a peu de paret. Seguim una estona la feixa rodejant l’esperó i grimpem fins a una cova on comença la via (ponts de roca visibles).
Descens: Des del final de la via pugem cap al cim i després baixem al coll on comença la Canal de la Lloba. Baixem per la canal amb força pendent fins a trobar un ràpel (25 metres) instal•lat en un arbre a mà esquerra. Després seguim per la canal fins a trobar el camí de l’aproximació.