Esperó Xelo-Bam

Oberturista i any: M.Lavaquiol i B.Audet, 1986
Horari: 4.5h
Orientació: Nord-oest
Material: Bagues i joc de tascons.
Observacions: La via ha estat parcialment reequipada amb parabolts durant el 2007. Les reunions han quedat amb 2 parabolts amb anella.
R6 no l'hem trobat, segurament es fa en un arbre.
R2 sortir a la dreta tot i que no es veuen pitons i es veu molt més fàcil per l'esquerra.
Molt bona roca en general excepte en els trams fàcils on trobem roca delicada.
Aproximació: Agafar una pista que surt a la dreta passada la primera granja que hi ha abans de Fígols. Fer uns 300m de pista en bon estat i aparcar on la pista queda tallada per una cadena (espai per 2 o 3 cotxes). Continuar per la pista tallada per la cadena i el segon rebolt d'esquerres que trobem hi ha un corriol amb marques grogues que s'enfila a la dreta. Seguir-lo fins el peu del marcat esperó per on va la via (ponts roca i parabolt visible).
Descens: Pujar per una tartera i pel mig del bosc (algunes fites). Anar vorejant la paret nord cap a la dreta. Deixar un turó a la dreta i pujar a un collet i mantenir-se per la part més baixa seguint el que seria un torrent. Seguint fites ens desviem a l'esquera i anem seguint un corriol ben fresat i amb marques grogues i taronges fins la pista. Seguir la pista cap a l'esquerra fins el cotxe (1 hora).