Manowar

Oberturista i any: J. Marmolejo i D. García, 4/1995
Horari: 5.5h
Orientació: Sud
Material: Cintes exprés, joc de tascons, jocs de friends (d’Aliens fins a Canalot #4) i bagues per a ponts de roca. Pot anar bé portar algun friend mitjà repetit.
Observacions: Via exigent i atlètica amb molt poques assegurances de progressió. Roca bona en general però sempre cal vigilar on ens agafem. La R3 s’ha de reforçar (només hi ha un espit). La R6 es munta d’un pont de roca i d’un espit.
Aproximació: Venint de Terradets agafar uns pista a la dreta just on trobem el cartell de “Alt de la Fontllonga”. Seguim la pista passant per sota les torres elèctriques i continuem fins arribar a uns pals elèctrics on deixem el cotxe. Seguint els pals direcció nord trobem una antiga pista a la nostra esquerra. La seguim de baixada i quan s’acaba continuem per un camí marcat amb fites i alguna marca de color groc. El camí ens porta fins el penya-segat i un cop aquí creuem cap a la dreta per anar a buscar uns graons naturals que ens permeten baixar sense dificultats. Anem seguint el camí que primer flanqueja a l’esquerra i després baixa cap al pantà. Després torna a flanquejar a l’esquerra pel peu de paret. Un cop la paret canvia de direcció caminem uns 100 metres fins arribar a la via. La via comença pocs metres després d’un pas on un arbre ens obligarà a ajupir-nos. Xapes visibles des del camí. Fletxa a peu de via. Calcular 1 hora.
Descens: Resseguir el fil de la paret cap a l’esquerra, i anar buscant restes de pas que ens portaran cap el camí de l’aproximació. Cal una mica d’intuïció. Millor no fer-ho de nit.