Tapia-Jover

Oberturista i any: J. Tapia i B. Jover; 1/2004
Horari: 4h
Orientació: Sud - est
Material: Cintes exprés, joc de tascons, joc de friends (d'Aliens fins a Camalot #4), algun cordinillo i estreps.
Observacions: El primer llarg és el més compromès, on també ens agafarà freds, i caldrà instal·lar 4 o 5 passos d'artificial. El 4rt llarg és el més elegant, i on hi trobarem un pot de registre únic.
Aproximació: Des de l’aparcament pugem caminant per la pista (cadena)durant uns 10-15 min. fins a un replà que es troba just després d’una pujadeta passat l’últim prat. Per anar al sector de l’Estall cal deixar la pista i girar a mà esquerra cap a W seguint un llom que ens portarà a un coll. Des de el coll pujar cap el nord (fita gran), passats un centenar de metres remuntarem per un torrent sec amb poc pendent durant uns 50 metres fins que aquest s’acaba i unes fites a mà esquerra ens indicaran el caminet de pujada que cal seguir per remuntar la carena. Quan portem uns 15 min. de pujada per la carena una doble fita ens indicarà el moment que cal girar a mà dreta (est). Seguint en diagonal ascendent cap a l’est passarem just per sota d’una franja rocosa d’uns deu metres, la flanquegem i després seguir en la mateixa tendència. Atenció!!en el moment que superem la franja rocosa el caminet es divideix en dos, és millor el de dalt. Per anar bé, cal situar-se a tocar de la paret a l’alçada d’un gran sostre vermell fissurat a la seva part central que es troba allà on les parets comencen a agafar altura. És la primera via que ens trobem quan anem seguint el peu de paret (fletxa a peu de via i espit visible a uns 8 - 10 metres).
Descens: Des del final de la via cal acabar de pujar fins al cim on trobem el sender PR-200 (marques grogues i blanques) que ens porta fins on hem deixat el cotxe.
Data d'ascenció: 2008
Informació proporcionada per: bernat jover