Camí del Tro

Oberturista i any: F.Panyella i F.Sunyol, 1993
Horari: 1,5h
Orientació: Sud
Material: Cintes exprés i algun tascó
Observacions: Atenció a la dreta de la via hi ha una línea de parabolts daurats, és la via Llamp del Tro. Més d’una cordada si ha posat pensant-se que era el Camí del Tro.
Aproximació: Des del refugi agafar el camí de l’Enforcadura. Quan arribem a la tartera hem d’anar a buscar un gran bloc característic. Des d’aquest bloc surt un camí (marques verdes ) que puja amb forta pendent cap a l’esquerra. El camí va pujant entre el pins fins arribar a la cresta est del Pollegó Inferior ( Costes d’en Dou ). Un cop a la cresta hem de continuar pujant, fins que passada una marcada bretxa ens poguem desviar cap a l’esquerra per terreny evident fins arribar a la base de la cara sud. La via comença just a l’inici d’una vira ascendent en diagonal cap a l’esquerra, espits visibles.
Descens: En ràpels per la mateixa via. Les reunions estan equipades per rapelar, però és necessari portar corda doble.